Click here for Myspace Layouts

Pages

Ahad, 30 Januari 2011

Buat Apa Nak Lari???

masalah? hidup mmg x leh hindar dari masalh...lepas satu,satu dia datang...mampukah hati kecil ni menanggung...sedangkan masalah yang sebelum ni pun telah memberi kesan yang amat mendalam dalam hidup dan hatiku..nk lari? itu bukan keputusan yang baik...kita lari mcm mn pun dia tetap ada dengan kita...mmg x leh lari dari masalah..so, aku just hadapi,berdiam diri,dan akihir sekali pinta pada Yang Maha Esa agar tabahkan hatiku ini...mmg ramai org katakan padaku,kalau ada masalah,kongsi dan luahkan pada seseorang...nnti kita kan rasa lega..tapi bagiku lain..aku dah penah buat mcm 2..tapi padahnya lagi teruk..lagi bertambah masalh aku..dari satu masalah jadi tiga masalah..mmg aku dah serik..dan mmg aku x dpt nk maafkan individu yang melakukan itu padaku...x berguna aku nk bergantung pada orang lain lagi..orang adalah orang dan aku adalah aku...sebaik mana pun orang pada kita,kita x tahu isi hati dia...kita x tahu apa yang bermain di fikiran dia terhadap kita...bagi aku,,segala masalah yang dihadapi baik kita berdepan sendirian lagi senang dan yang paling penting x menyusahkan siapa2...mmg aku sendirian tapi pada hakikatnya Allah bersama aku...Dia dengar segala rintihan aku..Terima kasih Ya Allah...

Siapa Sangka Siapa Menduga

aku suka lagu ni...layan... :-)


Bertahun sudah berdua bersama
Menemhpuh segala dugaan
Walaupun hidup ada kekurangan
Bukan kehendakku
Tabah kuhadapi dengan mu
Itulah yang kupertahankan

Tak dapat dinafikan
Berbagai dugaan
Datang secara tiba-tiba
Apa erti makna tersembunyi
Istana yang dibina teguhnya sementara
Kau mengundurkan diri dariku

( korus )
Tinggallah aku kini seorang diri
Kesana dan kemari
Mencari salahku waktu denganmu
Sambil mengubat hatiku yang sepi

Siapa sangka siapa menduga
Engkau berubah tiada kupinta
Kerana hidup bahagia sentiasa
Tanpa sengketa

Yang kukesalkan dan tak kulupakan
Aku korbankan seluruh hidupku
Semata-mata ingin melihat kau gembira
Kerana kusungguh menyayangi mu

Hidup aku berteman
Rinduku tak pernah padam
Terkilan berpanjangan
Sambil menyapu air mata

Sabtu, 29 Januari 2011

Selamat Malam

dulu, hatiku terpaut dengan melodi dan bait2 lirik lagu ni..x kusangka dia menyanyikan lagu ini untukku di suatu malam dulu....salah satu kenangan yang x dapat aku lupakan...


Biarkan berlalu
Semua kepedihanmu
Lelapkan matamu
Biarlahkan mimpi membawamu
Ke mana kau mahu
Selamat malam
Tidurlah sayangku
Siang kan tiba bercahaya
Bermula baru semua untukmu
Biarkan berlabuh tirai kisah semalam
Yang indah itu ada padamu
Dengan setiap impian dan harapan
Selamat malam
Tidurlah sayangku
Siangkan tiba bercahaya
Bermula baru semua untukmu
Kan ku menjadi arjuna dalam mimpi-mimpimu
Kan ku panah tepat ke jiwamu atas nama cintaku
Pari-pari ku utus bawa kau ke sini lagi
Terhapus semua air mata dengan senyuman
Selamat malam sayang
Selamat malam kasih
Selamat malam sayang
oooo…
Selamat malam sayang
Selamat malam kasih
Selamat malam sayang
oooo…
Tidurlah sayangku
Siangkan tiba bercahaya
Bermula baru semua untukmu
Selamat malam
Tidurlah sayangku

Jumaat, 28 Januari 2011

Hati Berbisik

malam bertandang
hati berbisik mengenang
cerita derita yang daku pendam

kata menguji
cuba untuk kusudahi
berulang air mata membasahi

aku kini perlu berdiri
walau hakikatnya
pasti kan melukai

aku ingin
semua rasai
kerna pengakhirnya hidup
ku sendiri

oh Tuhan kau berikan aku
segala kekuatan
meneruskan perjalanan

Sabarla...

memang org x kn nampak apa niat kita...niat di hati buat lain,tapi disangka lain..memang perit utk terima cuma kesabaran yang diperlukan...
jujur ku katakan aku bukan seorang yang penyabar...tetapi kalau aku marah sekalipun tiada gunanya...lalu aku ambik keputusan untuk berdiam diri..memang terkilan rasa di hati apabila orang x nampak apa yang kita cuba lakukan..padahal kita lakukan untuk kebaikan..lebih terkilan bila segala yang kita lakukan langsung x dihargai..seolah2 diri ini x berguna...x kira la dimana sja aku berada..di rumah,tempat belajar,tempat kerja...teruk sgtkah diri ini...niat dihatiku lain...cubalah mengerti...bukan banyak kupinta...cuma sedikit sja..hargilah sedikit apa yang aku buat...bukan ku minta dipuji..aku cuma minta hargai kerja yang aku buat.. memang susah nk puaskan hati org ni kan..tapi aku tetap bersyukur dengan keadaan ku sekarang...walau rasa terkilan dihati,tapi rasa itu ku hanya simpan dihati dan cuba menutupnya dengan senyuman dan gelak tawa..aku masih boleh jalani hari2 ku dengan baik..aku bersyukur Ya Allah...

Rabu, 26 Januari 2011

berterima kasih

Berterima kasihlah pd org yg telah melukai hatimu kerna dia telah membuatkan hatimu kuat,
berterima kasihlah kpd org yg telah membohongimu kerna dia telah membuat hidupmu makin bijaksana,
berterima kasihlah kpd org yg telah membencimu kerna dia yg telah mengasah kekuatan hatimu,
dan berterima kasihlah kpd org yg telah menyayangimu kerna itu adalah anugerah terindah dalam hidupmu.....

Hanya Ingin Kau Tahu



kalau la dia tahu kan...

Isnin, 24 Januari 2011

aku yang mungkir janji

whats wrong with me????!!!!
kn aku dh jnji dgn dri sndri x nak sedih2 lagi...kn aku dh jnji x nk toleh ke belakang lg...knp aku mungkir janji aku sendiri...kenapa aku jadi mcm ni...knp hati aku masih rasa luka, sakit lagi...aku x tau mcm mn nk hilangkan sakit ni...aku x tau kepada siapa aku nak adukan semua ini...yang pastinya saat ni aku sangat2 perlukan org2 yang aku sayang disisi..tetapi walau mereka ada di sisi, mereka tidak tahu apa yang tersirat di hati aku..
abg aku...aku rindukan abg aku yang dulu..aku sgt2 rindukan abg aku yg dulu..tapi aku dah x boleh dapat semula dia yang dulu..aku tau abg aku happy dengan apa yang ada sekarang ni...
aku pulak...ntah bila aku baru dpt rasa semua 2...

Sabtu, 8 Januari 2011

Yusry - Bermimpi Lagi

Azam Tahun Baruku

terlalu lama memendam rasa.semakin kaku kurasakan di hatiku..bukan tiada yang cuba mengetuk tetapi tiada apa kurasakan..nikmat sayang itu seperti x dapat kurasakan lagi..sayangku hanya untuk keluarga dan teman2 sahaja..hari ini ingin kututup segala cerita itu..ingin kusinpan jauh kedalam lura hatiku..tak ingin lagi ku membukanya..memang tipu jika kukatakan ingin melupakannya..tapi telah kutanamkan di hati ini bahawa dia bukan untukku dan dia x akan jadi milikku..
dan sekarang teruskan hidup..teruskan perjuangan dan capai apa yang diimpikan..jangan menoleh belakang lagi..tentang hati biar lah ia terubat sendiri..x ingin lagi ku pedulikannya..
buat sahabat, bagi yang masih ingin bersahabat denganku ku terima huluran dengan hati terbuka..tapi bagi yang tidak terpulanglah..aku x ingin mencipta sengketa..aku hanya ingin sahabat yang jujur dan jiwanya kosong dari hasad dengki..dan satu yang aku tahu..bukan aku yang memulakan persengketaan ini....
buat diriku sendiri, pandang kedepan dan jangan toleh lagi..