Click here for Myspace Layouts

Pages

Isnin, 26 September 2011

miss

aku nak teringin nk menulis..tapi aku tak tahu cm na nk mula...aku teringin nak meluah tapi aku tahu cm na luah...

aku rindu mak !
aku rindu ayah !
aku rindu abg2 !
aku rindu dia !

:'(

Khamis, 4 Ogos 2011

Kerana Sayang

aku penat fikir sesuatu yang tak sudah...aku penat hidup dalam kepura-puraan...tapi aku tiada pilihan...kerana sayang aku jadi begini..

kini...aku berserah hanya padaMu Ya Allah..

andai dia pemilik tulang rusukku, andai dia jodoh yang Engkau tentukan untukku, aku redha dan aku terima..aku mohon permudahkanlah urusan kami tanpa melukai hati sesiapa..jauhkanlah kami dari maksiat yang Engkau murkai..sesungguhnya aku inginkan satu ikatan yang sah di sisi agamaMu ..
Namun...

andai dia bukan untukku, andai dia bukan jodoh aku, aku mohon padaMu Ya Allah...
Engkau hilangkanlah rasa sayang aku pada dia...hilangkanlah rasa cinta aku pada dia...tutupkan lah pintu hatiku untuk dia...dan aku mohon Engkau hilangkanlah rasa cinta dia untukku..

Tunjukkanlah aku jalan yang terbaik yang Engkau redhai...


Isnin, 25 April 2011

Dia Balik

dia dah balik..bila dia balik...rindunya pada dia..rindu sgt2..tiba2 rasa rindu itu kuat bila aku dengar suara dia tadi...tapi suara dia x ceria mcm dulu...dia seperti sakit...aku ingat aku dah lupakan dia sikit2...rupanya...emm...lemahnya aku...senangnya air mataku jatuh bila aku dengar suara dia...murahnya airmataku kerna dia...aku harap dia gembira di sana...

Sabtu, 23 April 2011

Tidak Sehaluan

tak tahu apa dah jadi dengan aku...akhir2 ni...hati dan mulut aku dah x sehaluan..hati kat lain mulut kata lain...apa yg ada dihati x terluah oleh zahir...tiada yang tahu apa perasaan aku..tiada yang tahu keinginan hati aku...

Rabu, 20 April 2011

Puisi Cinta

Suaramu…
Gemersiknya bak buluh perindu
Cuba kau lagukan
Cuba kau dendangkan
Mengisi di ruang kamarku

Senyummu…
Menusuk dan membelai di kalbu
Cuba kau ukirkan
Cuba kau pamerkan
Menjadi hiasan hidupku

Tiada terkata
Seindah bahasa
Nak ku huraikan
Nak ku belaikan dirimu
Akan ku syairkan katamu
Akan ku madahkan janjimu
Menjadi coretan gurindam
Puisi cinta

Akan ku ukirkan senyummu
Akan ku lukiskan tawamu
Menjadikan susunan warna
Potret indah…

Senyummu…
Menusuk dan membelai di kalbu
Cuba kau ukirkan
Cuba kau pamerkan
Menjadi hiasan hidupku…


aku suka bait-bait lagu ini...aku suka melodi lagu ini...menyentuh perasaan...

Khamis, 14 April 2011

Cinta

jiwa aku bercelaru..hatiku sering bertanya..otakku ligat berfikir...semuanya mengenai perkara yang sama...akibat kesilapan yang aku buat kini aku sedang menanggung akibatnya...aku kembali sakit seperti dulu..rasa sakit sama seperti ketika aku meninggalkan Mr J'inx...aku rasa sakit ketika aku melafazkan kata putus kepada Mr J'inx..dan kini aku merasainya kembali..bahagiaku cuma seketika..memang nasib aku...dari dulu hingga sekarang..aku cuma rasa diri disayangi insan lain seketika cuma..

cinta itu bahagia..cinta itu suka...cinta itu gembira..cinta itu manis..cinta mampu melengkapi hidup kita..kerana cinta hidup terasa sempurna..kerana cinta membuat hari2 berlalu begitu indah..kerana cinta jatuh air mata gembira..kerana cinta juga kita boleh berjaya...
tapi...cinta juga duka...cinta itu sakit...cinta itu pahit...cinta itu derita...cinta menyebabkan manusia hilang pedoman..

aku....aku merasai kedua-duanya...

Khamis, 24 Mac 2011

Bingung

aku tau apa aku buat...aku sedar...tapi kenapa org selalu menghukum aku tanpa mengetahui keadaan sebenar...menuduh tanpa tahu apa yang berlaku...aku x kisah org x sukakan aku..tapi aku kisah jika org menuduh aku bukan2..aku kisah bila org tuduh aku benda yang aku x lakukan...aku hidup bukan untuk dituduh sebegini..aku bingung dengan perangai manusia di sekeliling aku yang suka menuduh org tanpa usul periksa...

Isnin, 14 Mac 2011

Aku Sedar

aku tahu apa yang aku buat salah..aku sedar aku sedang melakukan kesilapan..tapi aku sendiri x tahu kenapa aku terus melakukan kesilapan ini..aku sendiri x faham apa yang aku rasa sekarang ni...aku juga tahu dan aku juga sedar suatu hari nanti aku akan sakit dengan kesilapan ini...aku tahu suatu hari nanti aku tetap akan ditinggalkan dan dilupakan..dan aku tahu suatu hari nanti aku tetap akan keseorangan..aku sedar masa itu dah makin hampir..selepas tamat tempoh ini aku tahu aku akan kembali seperti dulu..aku cuma berada di alam khalayan sekarang ni dan akan kembali ke alam nyata tidak lama lagi..apa2 pun terima kasih kerana sudi memberi sedikit kegembiraan di hati ini..